top of page
samuel-zeller-242172 burgundy_edited.jpg

Traininguri speciale

SPID® I-IV

Strategii

de comunicare

situațională

SPID® este o metodă de dezvoltare dinamică, care permite urmărirea și documentarea dezvoltării participanților. Fiecare literă din acronimul SPID® reprezintă o strategie de comunicare, iar prin utilizarea conștientă a acestora crește semnificativ nivelul de eficacitate personală (Sympathy – câștigarea simpatiei, Partnership – managementul relațiilor, Information – dobândirea informațiilor, Defensivity – impunerea intereselor).

 

Metoda constituie o noutate în cadrul trainingurilor şi, în general, în cadrul dezvoltării competenţelor umane. Trainingul şi chestionarul SPID® au fost create de un grup internaţional de traineri şi psihologi din următoarele motive: În contrast cu tehnicile de manipulare, SPID® reprezintă comunicarea credibilă care constituie baza legăturilor interpersonale de lungă durată. Prin chestionarul SPID® evoluţia şi rezultatul trainingului poate fi măsurat, oferind un ajutor de nepreţuit managerilor HR, care-şi pot astfel documenta cheltuielile pe proiectul de dezvoltare. Genialiatea metodei constă în faptul că în fiecare dimensiune se regăsesc noţiunile cunoscute din modelele statice, precum eficacitatea, realizarea de sine şi colaborarea. În afară de transmiterea cunoştinţelor, trainingul SPID® oferăşi o modalitate de a obţine experienţe proprii, unice, de învăţare în mod analog. Chestionarul şi trainingul SPID® se află în curs de prezentare pe piaţa de training din România.

 

Creatorii metodei SPID® consideră că din ce în ce mai multe organizaţii vor comanda acest tip de training, pentru că, pe de o parte, fidelitatea metodei este mai mare, iar pe de altă parte, dezvoltarea persoanei poate fi observată în mod intuitiv. Tendinţa actuală ISO este măsurabilitatea şi considerăm că această tendinţă va apărea și în managementul calităţii.

SIT

Dezvoltarea

creativități

În contextul economic actual din ce în ce mai competitiv, inovația – în domeniul prestărilor de servicii, a produselor sau în ceea ce privește aducerea valorilor noi – este calea optimă pentru orice companie spre creștere și o dezvoltare continuă. SIT - Sistematic Inventive Thinking - este o metodă revoluționară în generarea ideilor noi, un instrument simplu, care ajută la rezolvarea problemelor acolo unde soluțiile obișnuite nu aduc rezultate.

Think [inside] of the box
Schimbarea de paradigmă rezultă din ideea potrivit căreia soluția creativă este ascunsă în problemă. După cum aratăși numele, SIT oferă o metodă sistematicăși reproductibilă de a crea idei noi, folosind algoritmi bazați pe cercetări psihologice și inginerești. Utilizând SIT, inovația poate fi planificatăși nu va mai depinde de noroc, inspirație sau izbucniri spontane de creativitate.

Cum funcționează?
SIT urmărește spargerea fixațiilor cognitive, prin folosirea instrumentelor de gândire SIT: reducere, multiplicare, fragmentare, unificare, dependență.

Se poate învăța?
Fiind o metodă sistematică, SIT poate fi înţeles, interiorizat şi utilizat cu ușurință de oricine în cadrul unui training de o zi, asigurând clienților noștri un avantaj de neprețuit în fața pieței concurențiale.

Unde se poate utiliza?
Metoda SIT a fost și este aplicată cu succes în dezvoltarea produselor noi, procesul de inovare a serviciilor, optimizarea proceselor, rezolvarea problemelor, creșterea eficienței și inovarea modelului de afacere.

De unde a apărut?
Metoda SIT a fost de
zvoltată la Universitatea din Tel Aviv, în anii '90. Prima aplicare „comercială a apărut în 1995, când compania Philips Consumer Electronics a încercat noua metodă pentru a dezvolta gama revoluționară de playere DVD, numita slim-line. Înainte de gama slim-line, forma playerelor DVD nu diferea de forma vechilor playerele VHS pe care l-au înlocuit, deși constrângerile provenite din tehnologia veche nu mai erau prezente. Cu ajutorul metodei SIT, inginerii companiei Philips au reușit să treacă de bariera fixației formei și să reinventeze forma produsului după necesitățile momentului.

EQ

Dezvoltarea inteligenței emoționale

Desconsiderarea importanţei emoţiilor în afaceri este destul de răspândită, o asemenea importanţă fiind greu de acceptat sau chiar inacceptabil pentru mulți. Nu numai cercetările din domeniu, dar şi efectul trainingului EQ contrazic această presupunere greşită. Emoţiile influenţează judecata, procesele memoriei, atribuţia succesului şi eşecului, gândirea inductivăşi deductivă. Mai mult, avantajează gândirea flexibilă, creativitatea. Sintetizând, cele patru aspecte esenţiale ale inteligenţei emoţionale sunt: identificarea şi exprimarea emoţiilor, utilizarea lor pentru facilitarea proceselor cognitive, decizionale şi de cunoaştere, respectiv gestionarea sentimentelor şi a emoţiilor.

Leadership
Academy

Seria de traininguri Leadership Academy vizează în primul rând facilitarea alegerii celor mai potriviţi candidaţi pentru roluri de management sau coordonare echipe, și în același timp, formarea echipei necesare pentru a performa cu succes, in viitor, in functii manageriale.

 

Programul se compune din mai multe module cu tematici diferite:

  • Leadership situational

  • Dezvoltarea echipei (modelul Tuckman)

  • Delegare eficace

  • Motivare

  • Gestiunea performanței

  • Acordare de feedback constructiv & managementul conflictelor

  • Dezvoltarea abilităților de public speaking;

  • Gestiunea eficientă a echipelor în condiții de muncă: distance work & hibrid.

 

Participarea la training creează un limbaj comun, care favorizează un flux de comunicație clar, acest lucru se realizează prin cunoașterea modului de funcționare, a valorilor și culturii organizaționale, lucru care sprijină dezvoltarea cooperării.

Hybrid
leadership

Un stil de lucru hybrid, asemenea unui stil de lucru remote, scoate în evidență câteva trenduri de care trebuie să țină cont orice leader/ manager:

  • Angajații au priorități diferite când vine vorba de muncă și viața personală, accentul fiind pus mult mai mult pe cea de-a doua zonă. De asemenea, schimbarea jobului  datorită nevoii de a crea o balanță  mai bună între muncă și viața personală rămâne un motiv de  top în demisii;

  • Flexibilitate nu înseamnă  disponibilitate absolută dar nici  lipsă parțială de implicare. Două perspective diferite  care trebuie scoase în  evidență și găsit numitorul  comun de înțelegere a  flexibilității;

  • Micromanagement-ul duce  la pierderea încrederii și a  cooperării productive;

  • Deținerea unor abilități/tehnici  de abordare a situațiilor dificile  în ceea ce îi privește pe manageri  este esențială.

Virtual Team Meeting

Trainingurile Soft Skill 
le putem livra și ONLINE.

bottom of page